duminică, 4 februarie 2007

Am intalnit aceasta poza inca din clasa a X-a, in manualul de pedagogie... Am fost intrebata ce vad in ea si am raspuns: o fata tanara, frumoasa, eleganta, care se uita intr-o parte. Am ramas uimita cand am auzit ca alte persoane, alti colegi, vad in imagine o baba. Nu intelegeam pentru ca nu reuseam sa vad nici o baba... vedeam doar fata tanara. Dar, la un moment dat am vazut si baba. Intr-o alta zi, am intrebat pe o prietena ce vede ea in imagine si mi-a zis ca vede o baba. Am intrebat-o daca mai vede si altceva, daca vede fata tanara si si a zis nu... doar dupa ceva timp, dupa ce s-a chinuit un pic... a reusit sa vada si fata... numai ca nu mai vedea baba si invers.

Oare asa e si viata? Viata insasi e compusa dintr-o "serie" de evenimente, de perioade bune si mai putin bune, foarte grele de multe ori. Depinde de noi sa facem in asa fel incat sa nu uitam si de partea cea buna, sa incercam sa o vedem pentru a merge mai departe mai usor si asta pentru ca mereu exista si ceva bun in orice rau, (si invers) numai ca e in proportii diferite...
Sunt unii care vad o anumita "fatza" si nu o pot percepe si pe cealalta... poate dupa ce incearca destul de mult. Altii le vad pe amandoua, sunt constienti de amandoua...

Eu le vad pe amandoua... oricand (la sensul propriu); nu au fost momente sa fie altfel, dupa ce mi-am dat seama ca sunt doua ipostaze. Dar imi place mai mult fata tanara... si asta vad prima data.. Sper sa reusesc sa o vad in continuare... si sa reusesc sa ii fac si pe altii sa o vada... sa fie constienti de existenta lor... sper...

4 comentarii:

Unknown spunea...

dupa cum iti ziceam ... eu am vazut baba si abia pe urma fata ... doat pentru ca am cautat-o. "mi-ai deschis ochii" as putea spune. ca de obicei ai un talent de a face pe cineva sa vada si lucruri faine in cele nashpa. de asta ne placi noua, celor ce iti suntm prieteni. atat. aaa si sa nu te schimbi! :*

Anonim spunea...

cred ca eu sunt o exceptie:P eu le-am vazut pe amadoua pt ca am o gramada de desene de genul asta in fosta mea clasa din liceu...imi plac mult...iti folosesti imaginatie intr-un mod creativ sau nu ;)) cred ca de fapt imaginea vrea sa reflecte cumva tineretea si batranetea, faptul ca nu conteaza atat de mult imaginea exterioara .frumusetea interioara e cea care conteaza ... poti fi tu un super model acum dar maine nu se stie si in plus anii trec iar cea care ramane nu e decat frumusetea interioara, cea care conteaza cu adevarat. Deci nu pot decat sa repet ce a zis si Fane: "sa nu te schimbi" si sa nu mai fii vreodata suparata ca nu se merita...trebuie sa te gandesti numai si numai la binele tau, pt ca tu contezi in primul rand si apoi ceilalti ;) :* dulce dulce :P

Anonim spunea...

Eu nu am fost din prima atent la poza, ci la text. Dupa primele randuri m-am uitat si pe imagine si mi s-a parut natural ca acolo sa fie o fata si nu o baba. Am eu tendinta de a vedea partea buna a lucrurilor sau e influenta ta benefica la mijloc? Cred ca mai degraba a doua varianta, si iti multumesc pentru asta.

Sim spunea...

hm...asha este si in viata, si unii pot zice "viata adevarata" pt varianta baba, iar altii zambesc si respira, avand in vedere cea de-a doua ipostaza. Nu mi se pare corect sa vezi doar o imagine.
E ca si cum nu ai fi capabil sa intelegi si alt punct de vedere. Si unii chiar nu o pot vedea, nu o accepta, din perspectiva unei neincrederi in sine si a unei autopedepsiri exagerate. Nici eu nu vad ambele fetze intotdeauna, dar asta nu inseamna ca nu exista... Esti dator sa le cauti, parerea mea si e o optiune a gandurilor tale, a fricii din tine, a subconstientului...: what to see?
"What if you could look right through the cracks,
Would you find yourself... find yourself afraid to see?"